Тим за заштиту ученика од насиља
__________________________________________
3.8.4. Чланови Тима за заштиту ученика од насиља, злостављања и занемаривања и Тима за превенцију вршљачког насиља за шкоску 2023/2024. годину
1. Драгана Павићевић - координатор,
2. Ирена Брајевић ,
3.Ненад Алексић ,
4. Александра Атанасијадис,
5. Јасмина Којић,
6. Ксенија Петровић,
7. Биљана Ђорђевић,
8. Тамара Видаковић ,
9. Светлана Миљковић ,
10. Ивана Животић ,
11. Бојан Тодоровић,
12. Татјана Јоцић Стефановић,
13. Весна Грубор,
14. Наташа Ђоловић ,
15. Милица Петровић ,
16. Синиша Симић ,
17. Јана Потић ,
18. Миле Сајчић ,
19. Вишња Топаловић , Маша Тубић Никола Ђурђевић, Огњен Петковић и Катарина Пајић.
ТИМ ИМ ЗА ЗАШТИТУ УЧЕНИКА ОД ДИСКРИМИНАЦИЈЕ, НАСИЉА, ЗЛОСТАВЉАЊА I ЗАНЕМАРИВАЊА - СУЗБИЈАЊА ДИГИТАЛНОГ НАСИЉА
У циљу сузбијања дигиталног насиља Тим за заштиту ученика од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања сматра пожељним да се сви учесници образовно-васпитног процеса као и родитељи ученика, упознају са материјалом датим на следећим линковима.
1. Приручник за наставнике и одељењске старешине:
Превенција и одговор на (дигитално) сексуално и родно засновано насиље у садржају линка се налази 4 сценарија радионица
https://rc.gradjanske.org/wp-content/uploads/2021/10/Prevencija_i_odgovor_za_web_ispr.pdf.
Дигитално насиље- превенција и одговор у садржају линка се налази 5 сценарија радионаца погодне за рад на ЧОС у и настави грађанског васпитања
https://mpn.gov.rs/wp-content/uploads/2022/02/C-2Digitalno-nasilje-prevencija-i- reagovanje.pdf
,, Дигитално насиље – превенција и реаговање '' у садржају линка је 5 сецеарија радионица које могу радити одељенске старешине на ЧОСу
https://mpn.gov.rs/wp-content/uploads/2022/02/C-2Digitalno-nasilje-prevencija-i-reagovanje.pdf.
2. Приручник за вршњачке едукаторе (старији ученици/ чланови ђачког парламента држе осталим ученицима)
,,Култура комуникације међу младима'' у садржају линка се налазе 5 сценарија радионица
https://cpzv.org/cpzv_uploads/prirucnik_kultura_komunikacije.pdf.
3. Водич за родитеље : ''Бирај речи- хејт спречи'
4. Водич намењен ученицима и запосленима '' Водич за дигиталну безбедност младих''
C-2 Digitalno-nasilje-prevencija-i-reagovanje.
Vodic za digital-bezbednost-mladih.
Vodic-za-roditelje-digitalno-nasilje.
ПРЕВЕНТИВНЕ МЕРЕ ТИМА ЗА ЗАШТИТУ УЧЕНИКА ОД ДИСКРИМИНАЦИЈЕ, НАСИЉА, ЗЛОСТАВЉАЊА И ЗАНЕМАРИВАЊА
У складу са законским одредбама и протоколом о поступању Тим за заштиту ученика од дискриминације, насиља, злостављања предузима превентивне мере и то:
1. Подизање нивоа свести и осетљивости ученика, родитеља и свих запослених за препознавање свих облика насиља, злостављања и занемаривања;
2. Неговање атмосфере сарадње и толеранције, уважавања и конструктивне комуникације у којој се не толерише насиље, злостављање и занемаривање;
3. Истицање и унапређивање знања и вештина и ставова потребних за креирање безбедног и подстицајног окружења и конструктивног реаговања на насиље;
4. Унапређивање познавања процедура за пријављивање и поступање код ученика, родитеља и свих запослених у случају сумње или сазнања о свим облицима насиља, злостављања и занемаривања, којима се обезбеђује заштита ученика, родитеља и свих запослених од насиља, злостављања и занемаривања;
5) Подстицање усвајања позитивних норми и облика понашања, учење вештина конструктивне комуникације и развијање емпатије.
6) Упознавање са видовима и стратегијама пружања одговарајуће подршке и разумевања различитих облика комуникација и понашања ученика са тешкоћама и сметњама у развоју и инвалидитетом.
7) Развијање социо-емоционалне компетенције ученика, родитеља и запослених (свест о себи, свест о другима, саморегулација, одговорно доношење одлука и др.).
Превентивне активности
Тим за заштиту ученика од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања предлаже да се сви учесници образовно-васпитног процеса као и родитељи ученика, упознају са материјалом датим на следећим линковима.
1. Приручник за наставнике и одељењске старешине:
Превенција и одговор на (дигитално) сексуално и родно засновано насиље у садржају линка се налази 4 сценарија радионица
https://rc.gradjanske.org/wp-content/uploads/2021/10/Prevencija_i_odgovor_za_web_ispr.pdf
Дигитално насиље- превенција и одговор у садржају линка се налази 5 сценарија радионаца погодне за рад на ЧОС у и настави грађанског васпитања
https://mpn.gov.rs/wp-content/uploads/2022/02/C-2Digitalno-nasilje-prevencija-i- reagovanje.pdf
,, Дигитално насиље – превенција и реаговање '' у садржају линка је 5 сецеарија радионица које могу радити одељенске старешине на ЧОСу
https://mpn.gov.rs/wp-content/uploads/2022/02/C-2Digitalno-nasilje-prevencija-i-reagovanje.pdf
2. Приручник за вршњачке едукаторе (старији ученици/ чланови ђачког парламента држе осталим ученицима)
,,Култура комуникације међу младима'' у садржају линка се налазе 5 сценарија радионица
https://cpzv.org/cpzv_uploads/prirucnik_kultura_komunikacije.pdf
3. Онлајн платформа Министарства просвете '' Чувам те'' кратке обуке о превенцији и реаговању на различите врсте насиља намењена ученицима, родитељима и запосленима.
Потребна је регистрација мејлом где је потребно одабрати једну од 3 улоге на почетку( ученик, родитељ, запослен)
https://cuvamte.thecampster.com/site/signup
4. Водич за родитеље : ''Бирај речи- хејт спречи'
5. Водич намењен ученицима и запосленима '' Водич за дигиталну безбедност младих''
C-2Digitalno-nasilje-prevencija-i-reagovanje.
Vodic za digital-bezbednost-mladih.
Најсвежије новости
25.11.2024.ПРЕДСТАВЉАЊЕ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА 25.11.2024.
ПРОМОЦИЈА КЊИГЕ "КАТАЛОГ ЛЕГАТА МИЛУНА ЛУКИЋА" 25.11.2024.
ПОСЕТА ПЛАНЕТАРИЈУМУ 25.11.2024.
ПОСЕТА ГАЛЕРИЈИ ПРИРОДЊАЧКОГ МУЗЕЈА 21.11.2024.
„ЦВЕЋЕ И ПТИЦЕ: ЧЕТИРИ ГОДИШЊА ДОБА У ЈАПАНУ” 21.11.2024.
50. ГОДИШЊИЦА РАДА АМЕРИЧКОГ САВЕТА ЗА МЕЂУНАРОДНО ОБРАЗОВАЊЕ 21.11.2024.
КРВ ЈЕ ЛЕК КОЈИ СЕ НЕ МОЖЕ НАПРАВИТИ 18.11.2024.
ПОСЕТА ПОЗОРИШТУ НА СЛАВИЈИ 12.11.2024.
СВЕТСКА ОЛИМПИЈАДА ОДРЖИВОГ РАЗВОЈА И ЗАШТИТЕ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ 11.11.2024.
ИЗВЕШТАЈ О РЕАЛИЗОВАНОЈ РАДИОНИЦИ ПОД НАЗИВОМ „ВАЖНОСТ ОЧУВАЊА ЋИРИЛИЦЕ У ШКОЛАМА“ 11.11.2024.
ПОСЕТА ГАЛЕРИЈИ ПРИРОДЊАЧКОГ МУЗЕЈА 08.11.2024.
ПОСЕТА НАРОДНОМ МУЗЕЈУ